Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

Søgemaskineoptimering Guide

Søgemaskineoptimering Guide – Her kan du læse om de vigtigste elementer i forbindelse med søgemaskineoptimering.

Vi starter med lige at kigge på hvad søgemaskineoptimering bruges til.

Søgemaskineoptimering drejer sig om i videst mulig omfang at tilpasse indholdet på sin hjemmeside til søgemaskinens algoritme.

Søgemaskinens algoritme er en lang række parametre der tilsammen danner grundlag for udregningen af placeringen af de enkelte hjemmesider på de enkelte søgeord.

Søgemaskinens algoritme er ikke offentlig tilgængelig. Derfor er der tale om kvalificerede bud på hvordan indholdet tilpasses bedst til denne algoritme. Algoritmen vil heller aldrig være statisk. Det betyder, at der vil komme nye parametre til, blive fjerne gamle og pointfordelingen af de aktive parametre vil ændre sig fra tid til anden. Kort sagt er en søgemaskine algoritme en dynamisk og levende struktur.

Med det på plads kan vi så konstatere at der er ting der åbenlyst fungerer bedre i forhold til algoritmen end andre, og har gjort det i længere tid. Derfor vil disse parametre også have tendens til at blive betragtet som de vigtigste, men sandheden er nok mere at de er basis udgangspunktet. Forstået således at ingen hjemmeside i et konkurrence miljø vil kunne klare sig uden at disse parametre er optimerede.

Det er disse forholdsvis få, men vigtige elementer denne artikel koncentrerer sig om.

Sidens titel (Title Tag): Dette er det første parameter søgemaskinen læser når den besøger en hjemmeside. En grundregel indenfor SEO er at jo højere på siden data er placeret jo vigtigere er det. Derfor er sidens titel det vigtigste enkeltstående parameter på en hjemmeside. I sidens titel skal indgå det valgte søgeord. På eksempelvis Google er der ca. 65 tegn (inkl. Mellemrum) til rådighed.

Overskrift (H1): Dette er titlen på selve teksten på hjemmesiden. Her skal det valgte søgeord også indgå. Der er som udgangspunkt ingen grænse for hvor lang H1-overskriften kan eller skal være, men en kort præcis salgsorienteret overskrift har aldrig skadet.

Brødtekst: Dette er selve teksten på artiklen på hjemmesiden. Det er vigtigt at det valgte søgeord forekommer i brødteksten, gerne så hurtigt som muligt, men det skal også indgå naturligt i teksten.

Interne link: Det valgte søgeord skal indgå i linkteksten fra alle supplerende sider på hjemmesiden. Sørg for at udvælge de sider der skal linke til hinanden, i stedet for at alle sider linker til hinanden eller en side. Et godt tip er at der skal være emne relevans mellem siderne.

Eksterne link (Anchorlink): Dette er link til hjemmesiden på andre hjemmesider. Det er essentielt vigtigt at linkteksten fra disse sider indeholder det valgte søgeord, eller i det mindste variationer af det.

For både interne og eksterne link er det ligeledes vigtigt, at der er så stor en volume som overhovedet muligt. Denne del af optimeringen bliver man principielt aldrig færdig med undtagelse af en placering som nr. 1 på søgeordet. Hvis du opnår den placering så er overvågning dit vigtigste redskab. Du skal altid være parat til at forsvare en sådan position.

Det lyder jo enkelt og ligetil. Det er det også. Det kræver hårdt arbejde at vinde kampen, det kræver masser af SEO-teknik og en hel del erfaring. Konkurrencen er hård, men belønningen er det værd. God for fornøjelse med din søgemaskineoptimering.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer