Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

Søgeord

Søgeord – Basis for al online markedsføring.

Det er her du skal vælge dine kampe, og du skal vælge dem med omhu. Et godt søgeord skal opfylde følgende betingelser:

·         Høj Trafik

·         Lav Konkurrence

·         Stor Salgsværdi

Du må under ingen omstændigheder gå på kompromis med nogle af disse elementer. Når det så er sagt, så lad os diskutere de enkelte elementer lidt nærmere.

Søgeord - Høj Trafik

Der er ikke noget eksakt tal som kan udstikkes som en grænseværdi, men her må det være fornuften der bestemmer. Du skal huske at en førsteplads på Google giver uforholdsmæssig mere trafik end enhver anden placering, derfor er de tvivlsommer ord meget afhængigt af at du kan få dem på 1. pladsen. Vurderer du, at dette ikke er realistisk så skal du holde væk. Til gengæld ser du 1. pladsen som et realistisk mål, så er søgeordet stadigvæk interessant.

Søgeord - Lav Konkurrence

Igen, som under trafik-sektionen så er det ikke en grænseværdi. Her er det vigtigt med erfaring. Når du har markedsført tilpas mange søgeord så ved du nogenlunde hvor meget konkurrence du kan klare med dine forskellige værktøjer.

Et generelt tip til konkurrence. Kig aldrig længere væk end den første side på Google – eller top 10 om du vil. Hvis du vurderer, at du kan placere dig på denne liste er det interessant. Jo højere, jo bedre.

Søgeord - Stor Salgsværdi

Hvis du skal leve af dine aktiviteter på internettet er du nødt til at fokusere på hvad du kan tjene på hvert enkelt søgeord.

Principielt er det da fint at blive placeret højt på et søgeord med lav konkurrence og høj trafik, men hvis der ikke er noget salg i det ord, så betaler det ikke din husleje. At strukturen på det enkelte søgeord måske også ser således ud er fordi det simpelthen ikke er værd at gå efter.

Jeg er indforstået med en eventuel seo-effekt, hvis ordet er relateret til et bedre salgsord, men pas på med tidsforbruget – Søgeord med lav konkurrence og høj trafik kan nemt løbe fra dig. Vær fokuseret på hvilken form for trafik du vil have på din side.

Søgeord – Konklusion

Når du laver en hjemmeside så er det vigtigt at du har din færdige søgeordsliste ved siden af. Du skal have styr på hierarki og i hvilken rækkefølge du vil gøre tingene – eller få andre til at gøre. Outsourcing er bestemt et fremragende værktøj overfor de arbejdsopgaver som du finder enten kedsommelige eller besværlige. Uanset hvor kompliceret du synes det ser ud så skal det gøres – og det skal gøres regelmæssigt.

Brug tiden på det du er bedst til. Gør dig bedre på andre områder. Dels vil du være i stand til at stille bedre krav, både til dig selv, men også til dem der skal gøre arbejdet for dig.

Du vil være i stand til at stille de rigtige spørgsmål – Og som vi alle ved så er det rigtigt stillede spørgsmål på det rigtige tidspunkt mange penge værd, hvis du ser mulighederne i svarene.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer