Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

SEO Konsulent

SEO Konsulent – Din vej til markedsføring på internettet.

Så enkelt er det! En SEO konsulents vigtigste opgave er at skaffe så meget trafik som muligt hen til din hjemmeside som overhovedet muligt.

Du kan bruge din SEO konsulent til mange andre brugbare ting, men ovenstående målsætning er den vigtigste og den han/hun skal være bedst til.

Der er rigtigt mange måder at lave SEO på. Vi skal snakke om et par af disse her nedenfor, men du skal gøre dig nogle ting klart før du ringer/mailer til den første og bedste SEO konsulent som du kan finde på internettet.

Det vigtigste spørgsmål er – Har du brug for en SEO Konsuletn?

For at svare positivt på dette spørgsmål er der to forhold der skal være til stede på samme tid.

1.       Du ønsker mere trafik på din hjemmeside.

2.       Den ekstra trafik du får tilført ved at tilknytte en SEO konsulent skal kunne betale konsulentens udgifter og forhåbentligt også give et afkast til dig – ellers er det mere sikkert at sætte pengene i banken til en sikker rente.

Så det du skal overveje er en kalkuleret risiko, hvilket vil sige en investering som du antager med stor sandsynlighed vil have positiv effekt på din eller din virksomheds økonomi.

Vi tillader os at antage at ovenstående er tilfældet, hvilket betyder at der er behov for en SEO konsulent. Det næste vi sætter fokus på er typen af hjemmeside.

Der findes overordnet følgende hjemmesider der kan have gavn af en SEO konsulent.

·         Informationssider

·         Kommercielle sider

·         Niche sider.

Der er rigtig stor forskel på den optimale markedsføringsstrategi indenfor disse tre hovedgrupper. Og deres behov for søgemaskineoptimering er yderst forskellige.

En informationsside skal først og fremmest være en side, hvor indholdet er i absolut top. Det skal være velskrevet, det skal være troværdigt og det skal være veldokumenteret.  En SEO konsulent vil her i starten kigge meget på on-page faktorer, altså forhold på selve siden som skal være helt i sync med søgemaskinernes krav. Først derefter vil arbejdet rette sig imod at få flere besøgende.

En kommerciel side er en side med produkter, hvilket vil sige en portal hvor der oftest vil være tilsluttet en shop. De vigtigste sider på en kommerciel side for en SEO konsulent er således de enkelte produktsider. Hvis en portal har 100 produktsider vil ambitionen være at disse 100 sider skal rangere som nr. 1 på hver deres søgeord.

Nichesider kan være eksempelvis velgørende organisationer, foreninger eller lokale klubber. Deres behov kan være at tiltrække sponsorer. Og logikken bagved, at jo mere trafik man har på sin hjemmeside jo mere er den enkelte sponsor villig til at betale, er der jo ikke noget galt med.

Vi skal ikke diskutere de enkelte parametre i on-page og off-page SEO. Disse parametre danner grundlag for hvordan søgemaskinens algoritme bedømmer den enkelte side. Det skal din SEO konsulent have fuldstændig styr på, så i princippet behøver du ikke at bekymre dig om det. Men det kan selvfølgelig være rart lige at forstå på lidt af det. Det vil du kunne læse om på andre sider her hos SimaNet.

Og så lige til forsvar for SEO konsulenterne. De gode resultater på de svære søgeord er en langsommelig proces. Det tager tid, og det koster penge. Derfor er mit råd, start med søgeord hvor du indenfor en kort periode (2-3 måneder) kan se en effekt. Dels får du noget ud af det her og nu og samtidigt finder du af hvor god din SEO konsulent egentligt er.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer