Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

SEO Test

SEO Test – Dette kan betragtes som et meget kompliceret stykke analyse arbejde eller et meget simpelt spørgsmål. Alt afhængig af hvad du ønsker at få ud af din SEO Test.

Først og fremmest så lad os snakke lidt om hvad det egentligt er du tester. Du tester konkret et søgeords værdi på din egen side målt med det samme søgeord på andre websider. Du forsøger således at finde styrken eller svagheden (alt efter temperament) af din egen eller konkurrentens/konkurrenternes side.

Denne måling foretages på minimum en forudbestemt søgemaskine, oftest vil det være Google, men der kan være rigtigt gode argumenter for at kigge på andre søgemaskiner – det skal vi dog ikke komme nærmere ind på her.

Da du måler på et bestemt søgeord er det ikke ligegyldigt hvordan du måler. Hvert søgeord er et selvstændigt marked. Forestil dig at du skal finde konkurrencen på forskellige udgaver af skrue/boremaskiner. Ikke alle produkter er lige populære så der vil være nuancer, og nogle gange meget væsentlige nuancer.

Derfor hjælper det ikke meget at skrive ’skrue/boremaskiner’ i søgefeltet os så se hvor din side ender henne. Det ville være bedre, men stadig ikke perfekt at skrive ’skrue/boremaskine produkt x’ i søgefeltet. Grunden til at dette ikke er godt nok er at der kan være mange kombinationer af ’produkt x’ som kan give et sløret billede af resultatet – det kunne eksempelvis være ’skrue/boremaskine produkt x batterioplader’ eller ’skrue/boremaskine produkt x bedste pris’.

Den eneste rigtige måde at teste dit søgeord på er ved at søge det i bestemt form. Til dette bruges på eksempelvis Google anførelsestegn som markering af søgeordet. Når et søgeord starter og slutter med et anførelsestegn så ved Google at den kun skal finde resultater for lige nøjagtig den søgning og intet andet.

Lad os så kigge lidt på hvad Google giver af informationer. Du skriver ”skrue/boremaskine produkt x” i søgefeltet – Google bruger nogle ganske få milisekunder og giver dig herefter en liste med de 10 mest relevante sider (bedst optimerede) for dette søgeord i Googles kartotek på dette tidspunkt. Under søgefeltet står der eksempelvis at der 81.000 resultater. Du må ikke blive bange eller nedslået over et sådan tal. Det betyder ikke, som man godt kunne foranlediges til at tro, at der findes 81.000 veloptimerede sider på netop dette søgeord – Det er langtfra tilfældet. Det resultatet fortæller dig er at på 81.000 sider i Googles indeks bruges nøjagtigt dette søgeord. Det fortæller således ikke noget om hvor på siderne eller i forbindelse med hvad søgeordet bliver brugt. Det kan eksempelvis være i forbindelse med reklamer (ad-sense) eller lignende.

Du har således ikke 81.000 reelle konkurrenter, du har langt færre.

Hvis din side befinder sig på side 1, så har du gjort det rigtige. Du vil modtage trafik fra dette ord. Du kan selvfølgelig altid stræbe efter at blive nr. 1, hvilket kan være en god ide, hvis yderligere analyser viser at der er en rimelig mulighed herfor. En anden mulighed er at finde et andet søgeord og få det placeret i top 10 – Jo flere top 10 placeringer, jo mere trafik. Jo mere trafik, jo mere salg.

I denne artikel vil vi ikke gå dybere ned i selve analyse delen af SEO Testen, men det ovenfor beskrevne er den nemme og gratis måde at finde ud af hvordan dit søgeord klarer en SEO Test sammenlignet med sine konkurrenter.

De mere avancerede analyse redskaber vil vi her på Simanet.dk dække i andre artikler, og du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os – Vi står også gerne mål for en lille test.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer