Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

Søgemaskineoptimerings Konsulent

Søgemaskineoptimerings Konsulent – Vi kan også kalde det en rådgiver indenfor søgemaskineoptimering.

Der er et par forhold der skal være i orden inden du skal betale penge for en søgemaskineoptimerings konsultent.

1.       Først og fremmest skal han forstå dit behov til søgemaskineoptimering, hvilket populært sagt vil sige at han er nødt til at forstå de behov som du har for at få din hjemmeside til at opføre sig som du ønsker på søgemaskinernes resultatsider.

2.       Dernæst skal han selvfølgelig kunne sit håndværk. Lyder logisk, men det betyder at han skal kunne vælge mellem de muligheder han har i sin værktøjskasse til at gøre netop din internet tilstedeværelse så effektiv og så billig som mulig.

Lad være med at falde for fristelsen til at købe søgemaskineoptimerings pakker. De er ikke individuelle nok, hvilket betyder, at de sandsynligvis ikke rammer effektivt nok, er for dyre i forhold til dine behov, eller i værste fald rammer helt ved siden af. Det er ikke altid sådan at ’man får hvad man betaler for’, især ikke hvis man ikke stiller nogle indledende spørgsmål.

Derfor skal du gå din søgemaskineoptimerings konsulent på klingen. Find ud af hvad han kan – om det er ham der kan det, eller der sidder en eller flere eksterne medarbejdere i Indien og laver arbejdet. Få ham til at forklare hvorfor netop de initiativer han ønsker at tage i forbindelse med din hjemmeside har størst effekt.

Det kan eksempelvis være i form af eksterne linktyper. Det kan være i forhold til hvor på nettet han ser mulighed for at du kan hente trafik eller anden form for værdi. Få ham til at beskrive processen således at du forstår, at når han foreslår at skrive artikler til de 20 største artikel databaser så giver det ikke direkte kunder, men link til din side, som gerne skulle kunne aflæses positivt på søgemaskinernes resultatsider.

For det er jo det hele øvelsen går ud på for en søgemaskineoptimerings konsulent. Det er at få din hjemmeside placeret så højt på så mange relevante søgeord som overhovedet muligt. Nogle af disse søgeord kan være meget konkurrencetunge og skal måske opgives fra start, eller i hvert fald have en meget længere periode i maskinrummet inden de giver resultat. Andre ligger som man siger måske lige til højrebenet, men der er måske ikke så meget trafik.

Få dig en god lang snak med din søgemaskineoptimerings konsulent om disse ting. Få lagt en strategi på kort og på lang sigt. Sørg for at dit budget ikke løber fra dig, og hav så frem for alt tålmodighed. Resultater på søgemaskiner sker ikke hen over natten mere. Det var i de gode gamle dage. Nu om dage er der for mange dygtige mennesker, men der er stadig masser af muligheder.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer