Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

Søgemaskineoptimering Konsulent

Denne artikel vil dreje sig om hvad du bør kunne forvente af service fra en søgemaskineoptimering konsulent, og således også hvordan han kan hjælpe dig med at skaffe så meget trafik til din hjemmeside som muligt.

1.       Din søgemaskineoptimerings konsulent skal populært sagt kunne sin Google algoritme ABC som minimum. D.v.s. at han skal kende og kunne arbejde med de vigtigste on-page og off-page faktorer i prioriteret rækkefølge – eller i det mindste sørge for at du gør det.

2.       Din søgemaskineoptimerings konsulent skal være i stand til at analysere gode og relevante søgeord til din side. Dette betyder at han er nødt til at vide noget om konkurrence på de forskellige søgeord, og hvordan han skal bearbejde ofte meget store datamængder.

3.       Din søgemaskineoptimerings konsulent skal kunne analysere dine konkurrenter og finde deres stærke og svage sider. Dette vil ofte være i en sammenligning med din egen side, hvor der opsættes en matrix af parametre fra Googles algoritme der skal måles ud fra.

Hvis du arbejder sammen med en søgemaskineoptimering konsulent som praktisk er i stand til at udføre ovenstående 3 krav så er du som udgangspunkt godt kørende. Afhængig af hvor dygtig og meget erfaring din konsulent har, kan du jo - og det bør du gøre, bede om at se nogle resultater af hans arbejde. Her er det vigtigt at du ser resultater for både nemme og svære konkurrenceord. Hvis du allerede nu kender dine søgeord kan du så få en fornuftig vurdering af hvor mange ressourcer du skal kaste efter projektet for at opnå tilfredsstillende resultater og en estimeret tidsangivelse. Det er logisk at jo sværere et konkurrenceord er jo længere tid vil det som udgangspunkt også tage at rangere tilfredsstillende for dette søgeord. Der findes nogle tommelfingerregler omkring Googles vurdering af sider i forhold til alder og antallet og kvaliteten af link til siden der gør dette muligt, hvis man sammenligner med konkurrenterne.

Hvis du ønsker at kigge din søgemaskineoptimerings konsulent lidt mere over skulderen kan du jo bede om en liste af de software programmer som han bruger til dels analyser og dels til at skaffe dig trafik. Du kan så herefter gå på internettet og læse anmeldelser af de forskellige software-programmer. Denne sidste mulighed er rigtig god hvis du gerne vil have lidt styr på hvad der reelt bliver snakket om, eller hvis du ønsker at få fingrene dybere ned i emnet selv – eller eventuelt overtage arbejdet selv.

Lad mig så lige afslutte med en vigtig ting. Søgemaskineoptimering er tidskrævende. Derfor koster det penge, og nogle gange mange penge. Til gengæld er det vigtigt at huske at selvom det ikke er den typiske form for direkte markedsføring, så er det stadig en investering. Og en investering forventer man jo at få tilbage med et rimeligt overskud, ellers er det en del nemmere bare at sætte pengene i banken til en passiv rente.

Derfor skal du hele tiden holde dig for øje hvad du forventer at tjene ved at opnå tilfredsstillende Google placeringer på dine søgeord. En søgemaskineoptimerings konsulent er ikke en økonom. Hans speciale er ikke at vurdere om det er rentabelt det du foretager dig. Han kan give dig en vurdering af hvad det skal koste dig at opnå gode placeringer på Google, og hvor meget trafik det i så fald vil bringe til din side.

En søgemaskineoptimerings konsulent er ikke sælger. Hvordan du forvalter trafikken på din egen side er ikke hans fokusområde. Hans fokus ligger på at få trafik ind på din side – Derefter må du klare resten selv, eller få andre til det.


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer