Tilbage til forsiden Print SiteMap E-Mail
SimaNet.dk
Hjemmesider - Internetløsninger
 
 
 
Produkter
Om SimaNet.dk
Support
Kontakt
 
 



Tlf.
webdesign & CMS system
 

SEO (Search Engine Optimization)

Hvad er SEO:
Engang var det en nødvendighed for danske virksomheder at være repræsenteret på ”De Gule Sider” for at sikre at potentielle kunder kunne finde netop din virksomhed. Idéen var og er stadig, at kunden slår op i et fagregister for at søge efter annoncer og telefonnumre.

Telefonbogen bliver løbende opdateret og udkommer hvert år i en ny udgave, altså et opslagsværk der skal gøre det muligt at finde en bestemt virksomhed og et telefonnummer. For at kunne få nye kunder, var/er det nødvendigt at være ”synlig” i form af telefonbogsannoncer og anden form for markedsføring. Hele idéen er at sikre at en kunde og en leverandør finder hinanden.



På samme måde, men i en mere moderne udgave, fungerer søgemaskinerne på Internettet – blot med den væsentlige forskel at Internettet ikke blot opdateres én gang årligt, men nærmere hvert sekund.


Der findes to typer søgesider på Internettet, én der ligner den gode gamle telefonbog hvor man køber en annonce og et link til sin hjemmeside, og én der via en form for robot besøger din hjemmeside og vurderer hvor relevant den er i forhold til andre hjemmesider. 

Den første type er sider som www.degulesider.dk og www.jubii.dk hvor den anden er sider som www.msn.dk og www.google.dk – sidstnævnte er uden tvivl den mest succesfulde og mest besøgte – uden sammenligning. Man regner med at mere end 90% af alle søgninger på nettet sker via Google. Når en ny hjemmeside er klar til start, tilmelder man den (gratis) til Google, hvorefter Google ”sender” en robot forbi din hjemmeside og checker dens opbygning og indhold for at placere den bedst muligt på sin egen søgeside. Kunsten er at optimere sin hjemmeside bedst muligt, så Google finder den interessant, og dermed placere den så flest muligt finder den når der søges.
 

Lad det være sagt med det samme – det er en videnskab at gøre dette arbejde og resultatet kommer ikke med det samme, men det er vigtigt og nogen gange alt afgørende for om en virksomhed får succes. SimaCommunicator har indbygget en funktion der er medvirkende til at f.eks. Google’s robot finder en hjemmeside interessant og ”ranker” den højt. Netop ”rank” eller ”Pagerank” er det alle stiler efter, hvis en bruger søger på Google med søgeordet ”Feriebolig” og din hjemmeside kommer frem på side 75, er det ikke sansynligt at der er nogen der finder den overhovedet. Målet er en placering blandt de 10 første og dermed helst på side 1.
 

SimaCommunicator er opbygget så den er ”søgevenlig” over for f.eks Google, hvilket vil give dig mulighed for den perfekte markedsføring til en meget billig pris. Det der her er tale om er SEO (Search Engine Optimization) som du kan læse mere om i længere nede i denne artikel. Et alternativ du kan bruge sammen med optimering af søgemaskinerne er ”Google AdWords” hvor du kan købe en placering i højre side af Google. En løsning hvor du betaler et beløb hver gang en bruger klikker på din annonce og som nemt kan koste tusinder af kroner dagligt. Mere om dette i en senere artikel.

 
 
Søgemaskineoptimering (SEO) - Hvad skal jeg gøre?
Søgemaskineoptimering - eller på amerikansk SEO (Search Engine Optimization), handler kort sagt om synlighed i Internettets søgemaskiner - ikke mindst Google.
 
I takt med at mængden af informationer på Internet er steget kollosalt, og søgemaskinerne stadig udvikler deres søgemetoder (søgealgoritmer)  er det blevet sværere og sværere at opnå synlighed på søgemaskinerne.
 
Tiden er forbi, hvor forskellige tricks og lette løsninger kunne sikre din hjemmeside en langsigtet fornuftig placering - og dermed økonomisk afkast - på de relevante søgeord. I dag har søgemaskineoptimering nærmest udviklet sig til et videnskab, som er under konstant forandring.
 
Der er ikke mange eksperter der er uenige i, at kvalitet vil sejre i det lange løb. Hermed menes, at søgemaskinerne skal anse indholdet for kvalitetsindhold, som man ønsker at vise sine kunder, der søger efter et bestemt søgeord/sætning.
 
Det vil med andre ord sige, at det kan betale sig at arbejde med teksterne på hjemmesiden, således at disse indeholder tilstrækkelig tekst til at søgemaskinerne kan finde ud af, hvad sidens tema drejer sig om.
 
De fleste søgemaskiner lægger stor vægt på indgående links til en hjemmeside ud fra den enkle filosofi, at hvis nogen har lyst til at linke til en hjemmeside, er det at betragte som "en stemme" for den pågældende hjemmeside. Derfor er det vigtigt, at man til stadighed arbejder på at skaffe indgående links til sin hjemmeside.
 


Hjemmeside fra....
Simanet.dk tilbyder nu responsive hjemmeside Responsive webdesi...
Nyt Nyt
Hosted Webshop Dine varer sælger næsten sig selv... Se mere
 
Dem vi sponserer